خبر و خطر – نظر و هوشدار فوق خطوط قرمز!
محمد عالم افتخار محمد عالم افتخار

 خبر و خطر :

حامدكرزي: در صورت حمله امریکا به پاکستان، افغانستان در کنار پاکستان قرار خواهد گرفت

 

آقای کرزی شام شنبه 30/7/90 در گفتگو با تلویزیون "جیو" كه يك تلويزيون خصوصي پاكستاني مي باشد گفت: "خدا ناخواسته، اگر هرگاه میان پاکستان و آمریکا جنگ شروع می شود، افغانستان از پاکستان طرفداری خواهد کرد."
او خطاب به مصاحبه کننده تلویزیون پاکستان اظهار داشت: "اگر پاکستان مورد حمله قرار گرفت، و در صورتی که مردم پاکستان به کمک افغانستان نیاز داشته باشند، افغانستان با شما خواهد بود."
از آقای کرزی پرسیده شد که اگر هند گاهی به پاکستان حمله کند، موضعگیری افغانستان چه خواهد بود؟ او گفت: "هر کسی که به پاکستان حمله کند، افغانستان با پاکستان خواهد بود. افغانستان با پاکستان برادر خواهد بود. افغانستان هرگز نسبت به برادر خود خیانت نخواهد کرد."
او همچنین در این گفتگو از پاکستان می خواهد تا برای ایجاد روابط بهتر میان دو کشور تلاش کند.
آقای کرزی خطاب به پاکستان می گوید: "برادر، لطفا، لطفا، استفاده از روشهایی را متوقف کنید که به ما آسیب می رساند و حالا به خود شما هم آسیب می رساند."
 
اظهارات آقاي كرزي در مورد دفاع از پاكستان در تقابل آشکار با موضعگیری اخیر افغانستان در رابطه با پاکستان است. كرزي خود بارها از امريكا خواسته بود كه لانه هاي تروريسم در پاكستان است و بايد جنگ به داخل خاك پاكستان كشيده شود.

تحليل كارشناس امريكايي از سخنان كرزي
یک کارشناس امریکایی در باره طرح امریکا برای گسترش دامنه جنگ افغانستان به پاکستان و نگرانی حامد كرزي در این خصوص هشدار داد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ریک رولزاف گفت: «رئیس جمهور افغانستان، در مصاحبه اخیر خود اظهاراتی درباره روابط با امریکا و پاکستان مطرح کرده که بسیار مهم است. اینکه حامد كرزي می‌گوید در صورت حمله امریکا به پاکستان در کنار پاکستان قرار خواهد گرفت مهم است. باید به بافت و فضایی توجه داشت که این سخنان در ان مطرح شده است.
باید بخاطر داشت که پاکستان در دهه هزار و نهصدو هشتاد به مجاهدین افغان در مبارزه با نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق کمک می کرد و درنتیجه طبیعی است که اگر قرار باشد به پاکستان حمله شود، افغانستان از پاکستان حمایت خواهد کرد.
باید به لایه ای پنهان از سخنان كرزي توجه داشت. وقتی رئیس جمهور افغانستان از همراهی با پاکستان در صورت بروز جنگ با امریکا سخن می گوید به معنای آن است که احتمالا امریکا مصمم است برشدت حملات هوایی اش در خاک پاکستان بیفزاید
این کارشناس امریکایی در ادامه افزود:« اظهارات كرزي در شرایطی مطرح شده است که روز گذشته سفیر روسیه در کابل اعلام کرد از عضویت افغانستان در سازمان همکاری های شانگهای حمایت می کند.
در حال حاضر، چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای کامل هستند و ایران و هند و پاکستان و مغولستان اعضای ناظر ان به شمار می آیند.
به نظر می رسد كرزي به آینده افغانستان نگاه می کند و پس از یک دهه عملیات نظامی مداوم اما بی نتیجه ناتو و امریکا در افغانستان، كرزي می خواهد از امریکا دور شود.
اطلاعات نظامی دریافت شده از منطقه وزیرستان شمالی در پاکستان که کانون فعالیت شبکه حقانی مدنظر امریکا است، گویای آن است که امریکا و همراهان آن در حال تقویت مواضع نظامی خود هستند بطوریکه برحضور تجهیزات نظامی آنها در این منطقه قبیله نشین افزوده می شود.
این تحرکات نشان دهنده، در دستور کار بودن عملیاتی گسترده در این منطقه است.
شاید كرزي هم با سخنانش پیش بینی خود را بیان کرده است مبنی بر اینکه ناتو و امریکا می خواهند در داخل خاک پاکستان عملیات نظامی انجام بدهند.
 
این کارشناس امریکایی در ادامه گفت:«جنگ افغانستان روز به روز وضع بدتری پیدا می کند. دراین وضع، غیرنظامیان افغان بیش از دیگران هزینه می پردازند.
حملاتی که اخیرا در نزدیکی سفارت امریکا در کابل صورت پذیرفته است یادآور حملاتی است که در جنگ ویتنام به سفارت امریکا در ویتنام می شد.
در زمان جنگ ویتنام، ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت امریکا تلاش می کرد دامنه جنگ را از ویتنام به کامبوج، همسایه این کشور گسترش بدهد.
در حال حاضر هم به نظر می رسد امریکا خواهان گسترش دامنه جنگ افغانستان به پاکستان است.
اظهارات حامد كرزي در همین قالب ، جالب توجه است.»

 http://www.payam-aftab.com/fa/news/16266/

 

نظر و هوشدار :

حامد کرزی تا جائیکه از دور و سطح و طئ عملکرد ها و نه سخنان و شعار هایش در دهسالهء اخیر ؛ دیده و دریافته میشود ؛ هئ در پئ این است که «هم غازی شود و هم شهید و هم صحت و سلامت به خانه – به قبیله اش و حتی به «قبایل گمشده» در دامان کوه های سلیمان – برگردد . برعلاوه  او در هرحال میداند که شخصاً در تیررس و در اختیار آی ایس آی و عمال آن است و خود چنین چیزی را برای خویش فراهم کرده است .  ولی علی الوصف تمام اینها اظهارات بالا از وئ غیر عادی و مشکوک و قابل تأمل میباشد . به نظر میرسد که این اظهارات هذیان آلود هم که برای ملیتاریست های پاکستانی ضرورت و فایده روانی ؛ تبلیغاتی و مورال دهی و نیز آیجاد آشفتگی روانی در ساحه به نفع آنها و ضربه پذیر شدن مورال قوت های ضد تروریزم افغانی و جهانی را دارد ؛ دقیقاً همان چیزی است که ایشان به اجینت های معلوم الحال خویش داؤد زی و مماثل ها و از طریق او به کرزی دیکته کرده اند . سخنانی چنین که 180 درجه نه که 360 درجه با سخنان و مواضع همین آقا تا دیروز تفاوت دارد ؛ انقدر ها هم به ساده گی باید بر زبان او جاری نشده باشد . به وضوح شمشیر داموکلیس بالای سر جناب کرزی ؛ نمایان است . امریکایی ها و غربی ها که خیلی خواستند دانشمند و خردمند جلوه کنند ؛ چند قلمبه و سلمبه را از اینجا و آنجا به مقایسه میگیرند و به صورت تجریدی و انتزاعی و با قیاس های مع الفارق سرهم بندی میکنند . مقایسه حالات نظامی – سیاسی – استخباراتی و ایدئولوژیکی و حتی جغرافیایی کنونی افغانستان و پیرامون آن با ویتنام و کامبوج زمان بریژنیف و ماؤو ؛ توسط آقایان مبصران و تحلیلگران و فلان و فلان غربی معتبر! و آنلاین و روی خط ... با ویتنام و نیکسون وغیره را مردم ما « ده کجا و درخت ها در کجا » و نیز « من از آسیا آمدم ؛ او میگوید : دهل (1) خالی است !» و چیز های مشابه می نامند .

در هرحال سخنان جناب کرزی ؛ سخنان یک افغان آزاد و مختار نه بلکه سخنان کسیست که زیر شکنجه و تهدید حیاتی حرف های گذاشته شده بر دهانش را ؛ بیرون میدهد . حتی ممکن است همین کامره تلویزیونی و خبرنگار صاحب پاکستانی ؛ خود بمب انتحاری بوده باشند!

لذا اگر در دولت و شورا و اپوزیسیون و نیروهای سیاسی چپ و راست و میانه و نهاد های مدنی و عسکر و لشکر و قوت ها و بزرگان قومی و عنعنوی و مذهبی و بالاخره مردم افغانستان اراده و نیرویی هست و در آنانیکه بالاخره به اینها و اثر و حرکت شان نیازمند اند ؛ باید مسئاله در ورای خطوط قرمز ؛ طرف بررسی بسیار عاجل قرار گیرد و با تدابیر عاجل با آن مقابله گردد!

------------------

(1)            به معنی ظرفی که از آن گندم و حبوبات آرد شدنی به آسیاب ریخته میرود.

 

 

دو جانور که شاید تنها جانورانی باشند كه زندگی جاودان دارند

و شيطان به درگاه خداي عز و جل وارد همي شد و محزون و صورتش از خشم برافروخته بودي. حق تعالي خطابش فرمودي كه حال چون است. شيطان رضي الله عنه فرمود مگر نه آن بود كه عهد نمودي مرا مهلت دهي تا روز پسين و اينك عهد بدين سان به جاي آوردن نشايد رب عالميان را. فرمود ما را شكستن عهد روا نباشد ليك امروز روز حساب است و تو را تا به امروز مهلت داده ب…وديم. عرض كرد روز حساب چون باشد كه جنتي نامي همچنان زنده بر زمين گردش كردي و نمردي؟ حق تعالي سر به زير فكندي. شيطان حديث مكرر نمود ليك وي را پاسخ نبودي. لختي بگذشت و حق تعالي سر فراز آوردي و به آستين نرگس چشمان خشك نمودي و فرمودي: اي شيطان، او مهلتم دادي همانسان كه من تورا مهلت دادمي.

دو جانور که شاید تنها جانورانی باشند كه زندگی جاودان دارند

يكي از اين جانوران گونه ای عروس دريايي است . اين جانور می تواند است پس از آخرين مرحله بزرگسالي ، دوباره تغيير شكل داده و به نخستين مرحله زندگي خود باز گردد . اين عروس دريايي ميتواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد


ديگری نامش احمد جنتي است كه هنوز پژوهشگران با وجود سالها پژوهش نتوانستهاند دريابند كه اين جانور چگونه ميتواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد و دوباره زندگی كند

بیا بچه!بیا برو.اینقد قد بازی در نیار.بدبخت میشیا!!

(جنتی در حال نصیحت کردن شیطان برای سجده کردن)

حاجآقا شما چرا با این سنتون سرپا وایسادین.

[ کشتی نوح - یک ماموت بامعرفت جای خود را به جنتی میدهد

کلاس چندمی عمو جون؟؟؟؟

(جنتی در حال کشیدن لپ قابیل )

حالا اون یه اشتباهی کرد شما کوتاه بیا ! این تن بمیره !

[پا درمیونی جنتی هنگامی که خدا میخواست آدم و حوا را از بهشت بندازه بیرون]

دانشمندان اعلام کردند دلیل انقراض دایناسورها علاقه شدید جنتی به نیمروی تخم دایناسور بوده است

جنتی ایرلاین : پروازهای تضمینی با حضور افتخاری جنتی

وقتی حضرت آدم آفریده شد، دید یه آدم اونجا داره واسه خودش قدم میزنه. گفت: خدایا مگه من اولین آدم نیستم؟ خدا جواب داد: این یارو جنتیه. منم که اومدم بود..!

هش ش ش ش شش ش ش ش ش ش… آروم باش حیوون

[جنتی در حال رام کردم دایناسور گوشتخوار جهت سواری- هفته سوم خلقت]

مریدان جملگی نزد شیخ نشسته بودند،یکی از مریدان برخاست و گفت:یا شیخ! رابطه عزراییل و جنتی به چه ماند؟

شیخ فرمود: رابطه گوز و وضو!

جنتی چون گوز، تلاش نمازگذار(عزراییل) برای گرفتن وضو را باطل میکند .

مریدان جملگی از جای برخاستندی و اجماعاً تجدید وضو کردندی

شعار ملائک مقابل بیت عزرائیل: عزرائیل بسه دیگه غیرتتو نشون بده!

کدام یک از جملات زیر توسط آیت الله جنتی گفته شده است؟

گزینه اول: بیگ بنگ برای شما نظریه است، برای من خاطره است.

گزینه دوم: من دلمه را که می بینم یاد شورت پدربزرگم می افتم.

گزینه سوم: غیراز خدا هیچ کس نبود، شایعه ضد انقلاب است، من بودم.

گزینه چهارم: اینکه شاعر گفته “پیش از من و تو لیل و نهاری بوده است” منظورش ما نیستیم، چون پیش از ما نبود.

می دونین چرا عزرائیل حاضر نیست به جنتی اهانت کنه و جونشو بگیره؟

آخه به هر حال احترام بزرگتر واجبه

 

 


October 23rd, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها